Domeikavos gimnazijos mokiniai ir mokytojai Erasmus+ projektuose mokosi kartu
Balandžio 28 – gegužės 4 dienomis 12 Domeikavos gimnazijos I-IV gimnazijos klasių mokinių ir 5 mokytojai dalyvavo Erasmus+ projekto Nr. 2023-1-LT01-KA122-SCH-000126044 ,,Pasidalintoji lyderystė ugdymui(si) ir švietimui“ (PLUS) mobilumo veiklose Saragosos mieste (Ispanija). Lyderystės temą atskleidė ir įgyvendino kartu su ilgamečiais partneriais – San Valero centro mokiniais ir mokytojais.
Domeikavos gimnazistai, naudodamiesi šiuolaikinėmis technologijomis, parengė interaktyvius savo šalies, miesto ir gimnazijos pristatymus, dirbdami tarptautinėse komandose ugdė ir stiprino bendradarbiavimo, komandinio darbo, gebėjimo klausytis ir išgirsti gebėjimus, komunikavimo užsienio kalba ir bendradarbiavimo kompetencijas – šios veiklos padėjo užmegzti draugiškus santykius, pasitikėti vieniems kitais ir kartu mokytis visą savaitę. Programa buvo turtinga vizitų ir susitikimų: Aljeferia rūmuose mokiniai bendravo su Aragonos parlamento deputatu, kuriam uždavė iš anksto parengtų klausimų apie politinę lyderystę, o paskaita ir praktikumas San Jorge universitete baigėsi nuotaikingu mokomosios televizijos ir radijo studijos išbandymu. Komandinio mokymosi gebėjimus tarptautinės mokinių komandos stiprino orientaciniame žaidime po Saragosos senamiestį, parengė pristatymus ir dalijosi bendrais atradimais.
Tuo pačiu metu gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui Ernestas Petraitis ir fizikos mokytojas Virginijus Karmonas dalyvavo darbo stebėsenos veiklose ir stebėjo kolegų iš San Valero mokyklos pamokas. Mokytojai dalyvavo istorijos, užsienio kalbų (anglų ir prancūzų), matematikos, chemijos ir fizikos pamokose bei mokinių veiklas mokyklos gamtamokslinėse laboratorijose. Užsienio kalbai San Valero mokykloje skiriamas ypatingas dėmesys, kai kuriose klasės vaikai dalykų mokomi 2 kalbomis.
Mokytojai pastebėjo, kad nors iš pirmo žvilgsnio Ispanijos pedagogai dirba labai panašiai kaip ir mokytojai Lietuvoje, yra keletas skirtumų. Visi mokiniai turi savo asmeninius nešiojamuosius kompiuterius, todėl popierinių vadovėlių atsisakyta, o naudojamos virtualios aplinkos palengvina mokytojų pasiruošimą pamokoms ir savalaikį grįžtamąjį ryšį. Mokinių ir mokytojų santykiai yra draugiškesni – vaikai drąsiai bendrauja, kreipiasi į juos vardu, nebijo prieštarauti ir net pasiginčyti, visas dėmesys yra kreipiamas į ugdymosi turinį, o ne į aplinkas – tai padeda mokiniams, ypač tiems, kurie yra jautrūs išoriniams dirgikliams, nusiraminti ir susikaupti. Darbo stebėsenos veiklose dalyvavę Domeikavos pedagogai tiki, kad visos įgytos patirtys praturtins jų pedagoginę praktiką ir prisidės prie ugdymo kokybės gerinimo mokykloje.
Spalio mėnesį lyderystės kompetencijas Saragosos San Valero centro mokiniai ir mokytojai tobulins Domeikavoje.
A. Micpovilienė, Domeikavos gimnazijos pavaduotoja ugdymui
Komentarai (0)